25 Aralık 2015 Cuma

Tasarruf ve birikim mi? o iş bizde!

Tasarruf mu? Mesela nelerden?

benim bu sıralar tasarruf etmeye çalıştığım şeylerden biri su, diğeri elektrik. ah evet bir de makyaj malzemeleri! (beyler bu konuyu atlayıp bir sonrakine geçebilirsiniz! :) )

elektrik ve su demişken, artık keyfi olarak parmaklarım buruşana kadar banyoda kalmıyorum mesela, yürünebilecek tüm katları işimin aciliyetine göre yürümeye çalışıyorum. çok büyük tasarruflar olarak görünmeyebilirler, ama günlere haftalara vurduğunuzda değişim yaratacağına eminim.

gelelim makyaj konusuna; sisteme karşı çıkmak dendiğinde aklıma gelen konulardan biri makyaj. herkesin kabul edeceğine katılıyorum, makyaj bu sistemin bir dayatması, güzelik algısının çarpıtılmasından başka bir şey değil. farkettim ki, o kadar da rengi düzenlenmiş bir cilde ihtiyacım yok. en azından haftanın her günü yapmak zorunda değilim. hepimizin yüzünde zamanla yara izleri oluşuyor. kabul etmeyip sürekli olarak kapatmak neden? artık işimin gereği olmadıkça fondöten, pudra, kapatıcı stick kullanmıyorum. kullanacağım zamanda avcumu içinde nemlendirici bir kremle inceltiyorum.

Göz makyajından da vazgeçebilmeyi çok isterdim, ama o kendi mutluluğumla ilgili bir konu :) çabucak dibi gören eyeliner için daha ince bir fırça kullanyorum. bildiğimiz okulda kullanılan sıfır numara fırçalardan. daha ince bir katman olarak sürmeyi sağlıyor. ve sünger olmadığı için daha az boyayı alabiliyorsunuz. şişenin dibinde kalan eyeliner, fondöten, rimel gibi malzemeleri de benmari* usulü eritip temizlenmiş eski krem kutularında biriktirmeyi denedim, sonuç başarılı! "yea ne uğraşcam" diyenleri görür gibiyim. İndirim yakaladığınız zamanların dışında da makyaj malzemlerinin fiyatlarına bir bakın derim :D

Birikime gelince...

farkedenler olmuşsa (eğer okunuyorsak :D ) küsüratlı yazıyoruz biraz, 2,64, 7,95 gibi. eskiden beri hep bozuk para kumbaram var ve hep içine bozukluk atarım. artık her günün sonuda 25, 10 ve 5 kuruşları, yani alışverişten kalan tüm küsuratları biriktiriyorum. en son 5 ay içinde 25 lira birikmişti. o 25 lirayı şimdi kedimin aşıları için kullanacağım.

siz de yapın böyle minik bir kumbara, elinize geçtikçe biriktirin. biriken parayı ya sokak hayvanlarına adarsınız ya küçük kuzen, yeğen mutlu edersiniz. ya da ne bileyim, canınız neyi çekerse artık :)

ama yine de para biriktireceğim diye gidip bir kumbaraya 50 lira vermeyin şimdi! :D (porland'da vardı, 50 liraya kumbara mı olur be?) eski çay tenekelerinden mükemmel minik kumbaralar yapılıyor, çay tiryakisi bir milletiz biz, yaparsınız siz!

http://10marifet.org/yazi/cay-kutusundan-kumbaraya/

*benmari usulü eritmek, Sıcak bir suyun içinde şişelerin ağzını sıkıca kapatıp, ya da zipper poşetin içinde, bir 5- 10 dk bekletin. yumuşadığını ve daha akışkan hale geldiğini görürsünüz, rimel ve eyelinerlar için içine biraz gülsuyu ya da nemlendirici dökmeyi deneyebilirsiniz. benmari usulü ertime yaparken ellerinizi korumayı unutmayın ve ısıtılmış malzemeleri kullanmadan önce mutlaka soğutun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder