21 Aralık 2015 Pazartesi

iyi günlerde "harca'ma'mak" adlı deney

maddi sıkıntıda olayım olmayayım, her daim  hesap kitap yapan bir insanım ben. cimri ya da savurgan olduğum için değil, elimdeki parayı nasıl değerlendirdiğimi bilebilmek için yapıyorum bunu. yakın bi geçmişte okuduğum satın almamak ve hayatı daha sade yaşamakla ilgili olan yazı, aklımın bir köşesine yer etse de harcamaya devam ederek  "ama iş için sonuçta" ile dolabımı, "kırk yılda bir görüyorum arkadaşımı bi yemek yeriz artık"  ile de midemi bir hayli doldurdum. ama artık yeter.

21 Aralık - 30 Ocak arasında yaptığım harcamaları en aza indirecek, sağlıklı beslenecek yürüyüşlerimi artıracak, yeniden spor yapmaya başlaycak olmaktan mutluluk duyuyorum. yuvarlak sayılara ve ay/hafta başlarına takık bir insan olarak, tam 40 günlük  bir görev edindim kendime.

şu anda gelirim sabit olmamakla beraber aylık en az 380 en fazla 1000 lira. Bunun dışında yaklaşık olarak 2800 tl borca sahibim. haftanın 3 günü çalışıyorum ve servis kullandığım için yol masrafım olmuyor. hafta içi 2 gün okula gidiyorum, ve mutlaka hafta sonunda yapmam gereken bir angarya oluyor.

bu 40 günlük süreçte birincil amaçlarım; ocak ayında alacağımı düşündüğüm 600 liralık ödememe dokunmadan borcumu ödeyip, azaltmak . 100 liralık telefon faturası ödemek (kasım-aralık, aralık-ocak. kahrolsun bağzı taahütler). 30 lira ile kedimin aşılarını yaptırmak. yol masraflarına sadece 80 lira ayırmak ve yürünebilecek mesafeleri yürümek. 50 lirayı zorunlu hijyenik ihtiyaclara ayırmak. ve tüm gıda ihtiyaçlarını evden karşılamak (neyseki ailesiyle yaşayan bir öğrenciyim, ve annem evde sıkıldıkça yemek yapan bir emekli öğretmen).  ve tüm bunları yaparken 4 kilo verebilmek.

yani kısacası 260 lira ile bu süreci kapatıp artırdığım 120 lirayı daha iyi amaçlar için biriktirebilmek.

ikincil amacım ise; bunu hayatımın ilerleyen dönemlerinde de uygulayabilmek.

bugün birinci gün, gün sona ermek üzere. ve ben bugün 1 kuruş bile  harcamadım! :)

satın almadan, harcamadan, sistemin çarkına alet olmadan günler geçirebilmek dileğiyle!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder